Senaman sepanjang tempoh kehamilan

Wednesday, October 30, 2013

Assalamualaikum!



Since sekarang aku tengah pregnant 3 bulan, dah rasa stabil sikit lah daripada segala morning sickness yang aku hadapi. Sekarang larat sikit lah kan nak buat aktiviti apa-apa. Hari tu time masuk 8weeks je, memang muntah+pening+loya+lemah badan semua terasa, combo. Memang balik kerja je lembik je badan, mintak rehat guling-guling atas katil je. hehe



Sekarang aku tengah google mencari maklumat senaman untuk ibu mengandung. Banyak maklumat, tapi ingat nak carik private class untuk senaman ni lah. Biar professional yang ajar, boleh share info and maklumat sekali kan. 




haaaa kau. macam ni nak suruh aku belajar buat sendiri? serammm. hehe



Sekarang perut belum lah besar lagi yang menunjukkan aku pregnant kan. Cuma aku dah nampak berisi sikit lah. (ahhhhh, taknak gemuk). Nasib baik mothly checkup semuanya normal and berat badan aku bertambah takde lah mendadak sangat. Masih boleh muat lah semua baju baju and seluar aku tu. Cuma kat part pinggang tu ade lah rasa ketat sikit. hehe




Dah nak masuk second trimester dah aku. Semoga dipermudahkan segala urusan. InsyaAllah.




Korang ada tak tahu kat mana ada buat senaman untuk ibu mengandung ni?


xoxo, LOVE

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copy right Mizz Dayana