Bertudung tapi telanjang

Wednesday, August 3, 2011

Assalamualaikum!




Berpesan-pesanlah kita antara satu sama lain. Biarpun i ni bukanlah sempurna sangat, tetapi semoga entry ini dapat memberi peringatan kepada diri i dan orang lain juga. :)




Hadith riwayat Muslim : Hadith no 212
“Dua golongan penghuni neraka yang mana aku sendiri belum pernah melihat keadaan mereka didunia: golongan yang membawa cemeti seperti seekor lembu lalu menggunakannya untuk memukul manusia dan juga kaum wanita yang berpakaian seperti bertelanjang, menggoyangkan badan dan berlenggang-lenggok, kepala mereka ada suatu seperti bonggol di kepala unta yang bergoyang-goyang. Mereka tentu tidak akan memasuki syurga atau mencium baunya sedangkan bau syurga itu dapat dihidu dari jarak perjalanan begitu dan begini” 





Hadith riwayat Ahmad : jil.2, ms. 223.
“Akan muncul dalam kalangan umatku di akhir zaman, kaum lelaki yang menunggang sambil duduk di atas pelana, lalu mereka turun di depan pintu-pintu masjid. Wanita-wanita mereka( isteri mereka atau anak perempuan), berpakaian tetapi seperti bertelanjang ( nipis&ketat). Di atas kepala mereka pula(wanita) terdapat bonggolan (sanggul atau tocang) seperti bonggol unta yang lemah gemalai. Oleh itu laknatlah mereka semua. Sesungguhnya mereka adalah wanita-wanita yang terlaknat” 




I pasti, dah banyak sangat kan nampak semua ni kat pasaran. I mean dekat luar semua dah nampak banyak sangat kan. Ada jugak yang stylo mylo tutup atas bawah semua, tapi ketat bukan main. Well, sama-sama lah kita perbaiki keadaan kita semua ya. InsyaAllah...

*picture from Google

p/s : Marilah kita sama-sama perbaiki diri kita ya. :D

Thank you for reading!
xoxo,ddy

6 comments:

Irma A.Wahid said...

gambar yg paling bawah tu mmg x patotla kan..terang2 dia pakai mini dress..mendelah..saje nak persendakan islam

ohh ddy said...

@ irma : itula pasal kan. huuuuu

b0an said...

gile tajam pic pertama tue....kurang pahala pose ak..haha

ohh ddy said...

@ boan : amboi amboi boan. hahahha!

syuha zulkifli said...

nauzubillah.
moga jadi iktibar, sama2 kita muhasabah diri ^_^

blogtilldrop said...

salam... nice entry..gambar pelampung tu unik betol la kan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copy right Mizz Dayana