Mengapa Allah berkata TIDAK kepadamu.

Friday, July 15, 2011

Assalamualaikum!


Ini semua untuk renungan bersama ya.






Aku memohon kepada Allah untuk menyingkirkan penderitaan ku. Allah menjawab, " TIDAK, itu bukan untuk Kusingkirkan tetapi untuk kau mengalahkannya".


Aku memohon kepada Allah untuk menyempurnakan kecacatanku. Allah menjawab, " TIDAK, jiwa itu adalah sempurna, badan hanyalah sementara".


Aku meminta kepada Allah untuk menghadiahkanku kesabaran. Allah menjawab, " TIDAK, kesabaran adalah hasil daripada kesusahan. Ia tidak dihadiahkan, ia harus dipelajari".


Aku meminta kepada Allah untuk memberikan aku kebahagiaan. Allah menjawab, " TIDAK, Aku memberi mu berkat, kebahagiaan adalah bergantung kepada mu".


Aku memohon kepada Allah untuk menjauhkan penderitaanku. Allah menjawab, " TIDAK, penderitaan menjauhkanmu daripada perhatian duniawi dan membawamu dekat pada-Ku".


Aku meminta kepada Allah membantuku mengasihi orang lain yang kukasihi seperti mana Engkau mengasihiku. Allah menjawab, " Akhirnya kau mengerti, HARI INI ADALAH MILIKMU JANGAN SIA-SIAKAN. Bagi dunia kamu, mungkin hanyalah seseorang, tetapi bagi seseorang, kamu adalah dunianya.




Bagi dunia kamu, mungkin hanyalah seseorang. Tetapi bagi seseorang, kamu adalah dunianya.




Thank you for reading!


xoxo, ddy

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copy right Mizz Dayana