Saya Blogger Johor

Tuesday, December 28, 2010

Salam!


hai kawan-kawan semua. dengan tidak sengaja aku telah menjoinkan diri ke BPM : kategori sahabat blogger mengikut negeri. secara tak langsung dapatlah meluaskan teman dan kenalan. So, aku adalah seorang Blogger Johor. tak payah panjang cerita, jom terjah! :)


Nama anda - Dayana. boleh panggil dd for short. 




Status anda - i'm taken lol. single but not available. boleh tak macam ni? hehe.


Cara hubungi my facebookmy twitter. (sila jangan add, sila follow twitter je. hehehe)


Daerah/Jajahan - Currently aku duduk dekat Segamat, Johor. sebenarnya serata Johor dah duduk dah. biaselah kan, berpindah-randah. hehehe


Tempat tinggal - dekat bandaraya Segamat. di tengah-tengah bandaraya metropolitan Segamat :)


tengok. plat kereta aku pun plat negeri Johor taw. :)


Apa yang menarik di tempat anda - disebabkan aku ni baru je lah jugak duduk Segamat kan. so, aku lebih prefer nak cerita pasal negeri Johor. Johor ni best, nak tawu kenapa? sebab bila kau datang Johor kau tak payah nak translate bahasa kau sebab Johor guna bahasa standard. so, senang lah mawu berkomunikasi. then, Johor lagi best time kenduri kawen. sebab kenduri kawen dekat negeri Johor best sangat sebab dapat berkat. kau tawu berkat tu ape? berkat tu nasik kenduri beserta lauk-pauk yang dibungkus dan diberi kepada para tetamu. seronok weyh. sekarang baru tawu kan kenapa hantaran orang Johor tinggi, sebab kenduri kawen nya banyak makan. hahaha. tapi aku tak tawu lah orang-orang Johor lain still amalkan ke tak, sebab dekat kampung aku di Ayer Hitam, Johor still amalkan ini. :) 


so, itu je kot. kalau korang nak tawu lebih lanjut, tanye lah aku ye. nanti aku cerita banyak-banyak lagi pasal negeri Johor ni. hehehe




Thank you for reading!


xoxo, ddy

17 comments:

::Budak Degil:: said...

sy org selangor..hehe

-telordibasuh- said...

saya blogger sepang-Nyol hahaha

ape yg menarik?..hmm kat sepangnyol ni ade klia hahaa..skrg ni musim sejuk..sepangnol la katekan hahaa

aNnE said...

hiksss anne pun orang johor..hehe

Mizz Dayana said...

budak degil ---- hai blogger selangor. :)

Mizz Dayana said...

anne ---- owh... orang johor jugak ye. johor kat mane?? :)

Mizz Dayana said...

telorrr ---- yela pakcik telorr endon yang perasan dduk sepanyol. hahhahahhaha. :P

EB said...

Salam...
Hai awak..
Da follow kmu...
Sorry sya x blh nak teriak kat kotak teriak tu..
Xda coin nak teriak.. sorry tau..
mlm2 baru blh teriak.. hehehe..

p/s: dulu keta saya pn plat johor tp dia da jdi arwah 10/10/10 aritu...

Mizz Dayana said...

EB ---- owh. yeke EB. cian. wuwuwuw

misz FaTiN said...

saya blogger melaka.. heeee... ^_^

zazaw said...

HAHA
nice :)
sy org Nogori
Nogori ngn Segamat tak jauh
HAHA

n i k l i s a said...

hye blogger johore. :)

Mizz Dayana said...

hai blogger melaka. :)

Mizz Dayana said...

hai blogger-blogger. :)

Mizz Dayana said...

zazaw ------------- aah. dekat je. u nogori kat mane?? :)

marina izzati said...

eh,baru tau DD org segamat!!
segamat kt mane DD?
kenal kite x?

Mizz Dayana said...

marina izzati --- siape ek?? tak cam laaaaaaa. heeeeeee.

marina izzati said...

ahahah~
da agak dah tak kenal ^^
1 skola n 1 batch ngn tong dulu (:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copy right Mizz Dayana