Kuku ohh ku. silalah jaga kuku anda.

Thursday, December 16, 2010

Salam!

beberapa hari ni aku suka memerhati kan kuku orang. sedang asyik duduk-duduk ushar-ushar orang aku suka tengok kuku-kuku diorang je. bagi aku cara mudah nak tengok orang tu pembersih atau pengotor adalah melalui penglihatan dan pengamatan aku terhadap kuku-kuku mereka. kalau simpan kuku panjang tapi bersih takpe jugak. ni penuh dengan taik kekotoran hitam-hitam. wekkkk. wekkkkk. muntah!

semakin kotor kuku mereka, semakin pengotor lah mereka.

ingat lagi dulu time-time sekolah, cikgu buat spotcek kuku. kalau kuku panjang kena ketuk kuku tu. sakit wooooo. hahaha!

kuku pink. wahahaha

Ini tips untuk penjagaan kuku terutamanya bagi si pemalas jaga kuku.


  • Selalu memotong kuku dan membuang bahagian yang tidak perlu.
  • Selalu membersihkan kuku dengan merendamkan dalam air suam.
  • Jangan potong kuku terlalu pendek. (nanti sakit)
  • Elakkan mengorek menggunakan kuku.
  • Elakkan menggaru dengan terlalu kuat.
  • Elakkan selalu menukar warna kuku.
  • Minum banyak air.
  • Gunakan pelembap.
  • Untuk lebih info.
kan cantek bersih je kuku macam ni. 


So, anda-anda semua silalah menjaga kuku-kuku anda dengan jayanya ya. :)

Thank you for reading!

xoxo, ddy.


2 comments:

Anisa Hang Tuah said...

kuku yg sihat,hidup pun ceriiiaaa

Mizz Dayana said...

kuku sihat, sihat semua. hehhehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copy right Mizz Dayana