Buah ini sangat jarang saya temui.

Wednesday, December 22, 2010

Salam!

adek-adek, adek-adek suka makan buah ape?? hah? buah fikiran. wah. pandainye jawapan. hehe.

Sebenarnya aku mawu cerita pasal buah yang aku paling suka time aku kecik-kecik dulu. kenapa time kecik-kecik dlu je? sebab bila dah besar-besar sekarang dah jarang jumpa buah ni. buah apekah ini?? buah yang aku nak cakap ni adalah buah-buahan tempatan di Malaysia. dulu petik belakang rumah nenek aku je. hehe.

sumber : google

CIKU
ya. buahnya adalah ciku. ya saya suka makan ciku!! aku pun suka makan manggis, pelam segala. tapi yang selama ni paling susah mawu carik adalah buah ciku. kalau dulu, amek belakang rumah nenek aku je, tapi sekarang tak tawu mawu ambek belakang umah siape lagi. huhu.

Klik link ini untuk maklumat lebih lanjut tentang ciku ini. (link)

ini ciku yang aku makan. satu bungkus RM 2. sedap.


Selamat mencuba!

xoxo, ddy.

8 comments:

Anisa Hang Tuah said...

ciku mmg sedap
(:

manggosteen said...

mangges tak suka mkn buah ciku ngan buah mangges..

Mizz Dayana said...

ciku sedap. ciku buah yang rare. ehhehhehe

Mizz Dayana said...

ciku sedap. ciku buah yang rare. ehhehhehe

Mizz Dayana said...

mangoesteen. memang la u tak makan mangges coz takkan mau makan diri sndiri kan. hehehhe

ayien . said...

manes :)
slurppp

aliza said...

saya pun suka makan ciku.
mmg btol buah nie ssh nak jumpe.

Mizz Dayana said...

taw takpe. ciku sedap. tapi susah kan mau jumpe. wuwuwuwuw

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copy right Mizz Dayana