Banyak manusia ingin bertaubat tapi bingung bagaimana nak mulakannya.

Friday, December 31, 2010

Salam!

al-maklum lah sudah dekat dengan tahun baru kan, so semuanya mawu cerita pasal tahun baru lah. tahun baru ni biasenye merupakan tahun yang baru yang akan kita mulakan. yelah, daripada 2010 jadi 2011. daripada umur 19tahun nanti dah naek jadi 20tahun sudah. (dah takde belas-belas dah. hahaha!) biar pun umur itu hanya angka sahaja. hehehe.

hidup ni mengajar kita pelbagai pengajaran, pedoman dan segala pengalaman. yang baik jadi kan tauladan, yang jahat dijadikan sempadan. dalam tahun 2010 aku dah alami pelbagai jenis situasi. pahit getir, suka duka, hilai tawa, tangis. segalanya. segala ini jugalah yang mengajar kita supaya menjadi lebih matang. insyaAllah.



banyak benda boleh terjadi, tapi aku berharap dan berpesan kepada diri aku dan orang laen sekali, berazam berniat untuk berubah biarlah ke arah kebaikan. hidup ini adalah sesi pembelajaran kita juga, sentiasalah belajar dari kehidupan ini. ambil pengajaran daripada segala kejadian yang berlaku. kerana akhirnya kita tetap akan kembali kepada-NYA yang Maha Esa.

Selamat menyambut Tahun Baru 2011. semoga segala impian dan harapan mu tercapai. dan semoga sentiasa bahgia hanya dengan izin-NYA.

InsyaAllah.


Thank you for reading!

xoxo, ddy.

2 comments:

Anisa Hang Tuah said...

sentiasa beringat & berdoa kepada Yang Maha Esa(:

selamat tahun baru.

aihanmujar said...

dayana!!selamat tahun baru!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copy right Mizz Dayana